Monday 19 December 2011

Perbezaan Mesej Lelaki Dan Perempuan


Alolo , omeyy angat >.<

Heyy saje menggedik malam-2 buta ni nak buat entry pasal lelaki n perempuan . Kebanyakan lelaki yang aku couple , dorang memang tak pentingkan sangat pasal tanda baca or whatever lahh kadang-II menimbulkan tanda tanya pada aku *mesej dea tu marah , suka , benci or apa-II lahh kan . Korang pernah rase macam tu?
Hah , ada tak yang lebih kurang macam yang aku nak tunjuk ni ??

|

|

V

AMINAH : i benci sangat kat you !
ABIDIN : i benci sangat kat you.

kebanyakan perempuan lebih mengekspresskan perasaan melalui tanda baca berbanding lelaki. sekali baca, nada ABIDIN tu macam lembik je kann ? haha. oke. kita tengok lagi.

AMINAH : kita jumpa kat kl sentral petang ni. oke tak ?
ABIDIN : settle ! kita jumpa petang ni !

bila baca mesej seperti ni, AMINAH mesti fikir yang ABIDIN sedang marah. sebab ape ? sebab ABIDIN menggunakan tanda seru dibelakangnya ( ! ). padahal, ABIDIN langsung tidak mempunyai niat sedemikian malah mungkin happy nak jemput gf dea kan *kutt lah -.-.

mengikut kajian aku lah kann, kebanyakan lelaki tidak begitu mementingkan tanda baca. yang penting bagi mereka adalah content mesej tu. sedangkan, perempuan sangat mementingkan nada, tanda serta susunan ayat. malah content itu sendiri. so, no wonder lha kalau ade lelaki merungut, susah nak jaga hati perempuan. ye dakk ? namun, bergantung pada jenis lelaki jugak lha. kadang tu, ade je yang taip mesej macam perempuan. kena pepandai kenal lha.

oke. cuba tengok ni pulak.

AMINAH : i ade exam esok. i harap, u doakan i tau. doakan i boleh jawab :)
ABIDIN : insyaAllah. i doakan

ABIDIN tidak menggunakan nokhtah. respond macam pending je :P maksudnya ??

Hah , kalau dapat kat aku ni confirm kena maki dah , naseb baek bf aku tak macam ni . Tanda baca dan huruf besar elok tersusun . Ahaks !